Tuesday 27 December 2011

MONOLOG

Salam
Monolog : adalah apabila seseorang menyatakan apa yang difikirkannya secara kuat tanpa ada pihak yang membalas percakapannya..atau erti kata lain..sendirian la..(ok ni aku amik dr sini: http://amyza85.blogspot.com/2011/01/monologgila-ker.html )

Mcm yg cikgu akak tuh pernah bgtau dia,cikgu komsas aku pun pernah bagitahu benda yang sama dan aku pun faham benda yang sama bahawa:
Monolog tu ada dua,MONOLOG DALAMAN(kiranya kalau aku atau korang cakap dalam hati laa..) dan lagi satu adalah MONOLOG LUARAN(adalah seperti bercakap dengan nyata laa,maknanya ORANG LAIN boleh DENGAR kau laa..para pelakon teater banyak pakai monolog jenis nih)

Semestinya yang aku selalu buat dan menjadi tabiat jugak laa adalah MONOLG LUARAN...(ehhehehheh)
Farmi selalu nampak and dengar aku buat benda nih , lepas tuh dia akan mula keluarkan dialog berbunyi seperti ini:
Farmi : Eeih macam gile jer cakap sorang2 (berserta dengan pandangan yang ANEH lagi UNIK....)

Dengan agak TERCENGANG +TERKEJUT, aku pun keluarkanlah dialog tak nak kalah aku kan ,

Aku : Eh ! normal pe,aku memang camnie laa...hurmm..ahhahhahah..
(padahal agak malu sebab kawan baik aku dah detect aku nih gila)

Selalunya selepas insiden2 macam ni berlaku kitorg berdua akan gelak sama-sama...HAHHAHAHHAHAH
(well aku rindu moment tuh..ermm...sekarang dah tak boleh dah DAH HABIS SEKOLAH)

JENG,JENG,JENG!!!
Hari berganti hari,rupa-rupanya Farmi pun dah belajar jadi gila ...hahahaha
insiden ini berlaku pada suatu hari(ceyh format bedtime story je ahhah ) : Ada satu hari tu time kitorang kat sudut bacaan kelas kitorang(6AK2) yang turut merangkap sebagai port STUDY +GOSSIP +MERENUNG MASA DEPAN,Farmi pun pernah cakap sorang2..(hahahhaha),lepas dia sedar aku dengar,dia pun keluarkan jugak dialog tak nak kalah dia(ahaahaaa)"haish,aku pun dah jadi waffy cakap sorang2.....
Aku just diam dan bagi pandangan yang sama dia selalu bagi kat aku bila aku cakap sorang2(ahahhahahha)
DAN SEPERTI BIASA apa lagi gelak laa...HAHHHAHAHAH

Well , bagi aku cakap sorang2 atau monolog luaran nih  bagus pe!!!
yelaa...benda nih macam salah satu perkara yang buat aku lega, ye la kadang2 kita bukannya nak sangat cakap dengan mana2 individu sebab benda yang kita nak buat tu berkenaan diri sendiri,so tak salah la kalau nak deal sorang2 hahahah....
Cuma kadang2 tu memang aku mengaku la ada nampak gilanya(ye aku kalau dah cakap sorang2 tak boleh berhenti..hahahha..)x caya?lepak ngan aku .heheheh...

p/s : oouwwhh..oouwh...Miera Hyukie pun  pernah rasanya..hhahhah









2 comments:

  1. nape lngsung xde cter pasal aku?? touchng ar

    ReplyDelete
    Replies
    1. lek r..org paling rapat take time sikit nk olah,coz byk sgt yg dah dlm pala otak nih,sumenye best!so nk kena edit..hahahha

      Delete